2014. február 21., péntek

Könyvtárhasználatra épülő angol óra.

Szerdán  az új angol szakos kolléganőnk, Mák Éva tanárnő a 6.a-val tartott órát a könyvtárban. Tájékozódtak a gyerekek számára hozzáférhető angol nyelvű irodalomban, és kiválasztották azokat a köteteket, amelyeket a tanév végéig  elolvasnak és beszámolnak majd róluk.
Elég  gazdag  kínálatunk van az un. könnyített olvasmányokból. Ezek általában valamelyik klasszikus rövidített változatai angol nyelven, különböző nyelvi szinten állók számára.

Ezeket a tanácsokat olvashatjuk a használatukhoz:

" Előfordul, hogy valaki szinte azzal kezdi a nyelvtanulást, hogy elolvas egy komolyabb regényt eredetiben. Aztán amire a végére ér, addigra – rengeteg szótárazással – nyelvtanilag és szókincsben is sokat fejlődik. Persze ez a legtöbbünk számára tortúra volna.
Ha az aktuális tudásodhoz mérten kissé nehéz szövegű könyvet olvasol, nem érdemes pillanatonként a szótár után kapkodni. Ez elveszi az olvasás élvezetét. Inkább igyekezz a szövegkörnyezetből kitalálni az ismeretlen szó vagy kifejezés jelentését; ha pedig nem megy, ne akadj fent rajta, hanem lépj tovább.
Ami gyakran szembejön veled, annak a jelentésére előbb-utóbb úgyis nagyjából rájössz, vagy eléggé felpiszkál ahhoz, hogy végül megnézd a szótárban.
...........
Kaphatóak kifejezetten nyelvtanulóknak készült könyvsorozatok, melyek csökkentett szókincsű, de nyelvileg értékes olvasmányokat kínálnak különböző tudásszinten állóknak.
A néhányszáz szavas alapszint kis túlzással a pár napja angolul tanulók számára is alkalmas; innen a folyamatos fejlődéssel párhuzamosan újabb, már kevésbé egyszerűsített szintekre lehet lépni, egészen a 2500 szavas szókincsig."

Forrás: Ötletek, http://www.angol-tanulas.hu/nehany-otlet-nyelvtanulashoz/módszerek, tippek nyelvtanuláshoz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése